top of page
  • Move 2 Improve

Ontwikkeling fietsgame voor kinderen met cerebral palsy

De VZW Move To Improve ontwikkelt voor het UZ Pellenberg, samen met de Fontys Hogeschool voor ICT in Eindhoven, een fietsgame voor kinderen met cerebral palsy. Dit game is/wordt ontwikkeld om de kinderen te stimuleren om in de postoperatieve revalidatie hun conditie te verbeteren en sneller aan kracht bij te winnen. De game is speciaal ontworpen voor deze doelgroep en maakt gebruik van biometrische data zoals hartslag, geleverde inspanning en het gemeten krachtsverschil tussen het linker- en rechterbeen om de game dynamisch aan te kunnen passen. De gemeten hartslag heeft invloed op de moeilijkheidsgraad van het level en bepaalt de helling van de weg. De geleverde inspanning wordt opgeslagen zodat de kinderen tegen zichzelf kunnen strijden in de vorm van een ghost. De kinderen zullen aangemoedigd worden om met het linker- of rechterbeen een extra inspanning te leveren, doordat de fietsende avatar in de game naar links of naar rechts helt afhankelijk van de gemeten waarde. Behalve de ghost waartegen de kinderen het opnemen, rapen ze onderweg ook pick-ups op waardoor ze hun score kunnen verhogen om hoger in het klassement te komen staan. Afhankelijk van hun positie kunnen ze hun avatar aankleden met bijvoorbeeld een gele leiders trui of de bolletjestrui. Momenteel zijn er twee werelden ontwikkeld (zee en bos) en twee andere (snoep en ijs) zullen later nog worden uitgewerkt. De therapeut kan vooraf tijdsduur en variatie in moeilijkheidsgraad aanpassen en instellen. Bovendien levert de game een grote hoeveelheid data op tijdens de uitvoering van de game die later een nauwkeurig beeld geven van de vooruitgang van de kinderen. Sinds eind oktober 2014 wordt een eerste versie van het game getest in het UZ Pellenberg.





40 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page